Sunday 8 June 2014

Amah ‘dirasuk’ makan anak kucing hidup-hidup


KUCHING - Seorang pembantu rumah di Sibu bagaikan dirasuk apabila dipercayai memakan anak kucing peliharaan majikannya hidup-hidup.

Terdahulu, majikan terbabit menemui bangkai anak kucing miliknya di hadapan rumahnya pada Khamis.

Susulan penemuan bangkai kucing itu, majikan tersebut menyoal pembantu rumahnya yang berkelakuan pelik sejak dua minggu lalu.

“Apabila saya menyoalnya, dia memberitahu telah makan anak kucing itu,” katanya.

“Tidak lama kemudian, dia tiba-tiba mengamuk sehingga memaksa saya mengikat kaki dan tangannya,” katanya seperti dilaporkan sebuah akhbar tempatan.

Majikan tersebut berjanji kepada pembantu rumah warga Indonesia itu untuk membenarkan dia pulang ke negara asalnya pada keesokan harinya.

Bimbang dengan keselamatan keluarga, majikan tersebut meletakkan pembantu rumah itu di dalam kereta yang diparkir di luar rumah pada waktu malam.

Majikan tersebut dipetik sebagai berkata, pembantu rumah itu kelihatan pulih pada keesokan harinya lalu membuka ikatan ditangannya.


“Saya membawanya untuk membeli nasi ayam di Ramin Way kira-kira pukul 10.30 pagi.

“Selepas selesai membeli makanan, dia enggan masuk ke dalam kereta dan mengamuk.

“Dia masuk ke dalam kereta dan membuang semua barang keluar dari kereta. Malah, dia juga menggigit pokok hiasan,” kata majikan itu.

Apabila polis tiba di tempat kejadian, pembantu rumah itu dikatakan menggigit lengan salah seorang anggota polis bertugas.

Pembantu rumah itu kemudiannya di bawa ke Hospital Sibu dengan mukanya ditutup dengan jaket bagi mengelak dia meludah ke arah orang ramai, lapor mStar.



..x0x..

1 comment:

  1. Tak perlu nazir duit nur gaji pembantu begini yg sengaja buat2 hal. Minta agennya ganti baru dgn yg betul2 mau bekerja . Lain kali cari yg tahu dan selalu sembahyang.

    ReplyDelete