Monday 29 August 2011

Bersuka ria di Hari Raya Berhatilah di Jalan Raya



Laluan Sakaratul Maut diperkenalkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan, iaitu laluan yang dikenalpasti berisiko tinggi kemalangan jalanraya di seluruh negara. Rondaan JPJ dilakukan samada secara berkala atau 24 jam di laluan-laluan tersebut, dan tumpuan diberikan terutama pada musim perayaan.







Sebagai panduan kepada pembaca yang akan pulang ke kampung menyambut Hari Raya AidilFitri minggu hadapan, dibawah senarai laluan yang dipanggil ‘Laluan Sakarul Maut di seluruh negara.









Diharap semoga panduan ini dapat memberi peringatan kepada kita semua dan sentiasa berhati-hati dan bertimbangrasa di jalanraya.

























































GPS Navigation System 4.3” harga promosi klik sini -> http://www.advantech4u.com/mygps
LALUAN SAKARATUL MAUT
KELANTAN
KOTA BHARU
Jalan Sultan Yahya Petra
Jalan Padang Tembak
Jalan KB-Machang
KUALA KRAI
Jalan Stong, Kemubu Kuala Krai
KM 64 Kuala Krai-Gua Musang
KM 69.3 Kuala Krai-Gua Musang
KM 72 Kuala Krai-Gua Musang
KM 75 Kuala Krai-Gua Musang
KM 80 Kuala Krai-Gua Musang
PASIR MAS
KM 11 Jalan Pasir Mas-Tanah Merah
KM 3 Jalan Hospital Lati
PASIR PUTEH
KM 6 Jalan Gaal-Kg Bkt Yong-Pasir Puteh
TANAH MERAH
Jalan Tanah Merah-Jeli
TUMPAT
KM 24 Jalan Kota Bharu-Pengkalan Kubor
KM 6 Kg Berangan-Meranti
MACHANG
KM 25 Jalan Kota Bharu-Machang
BACHOK
Jalan Melawi-Tok Bali
JELI
Jalan Jeli-Kuala Balah
GUA MUSANG
KM 13 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 21 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 26 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 29 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 51 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 65 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
KM 69 Jalan Gua Musang-Kuala Krai
TERENGGANU
KUALA TERENGGANU
KM 15-KM 24 Jalan K.Trg-Kota Bharu
KM 4-KM 12 Jalan K.Trg-K.Berang
KM 15-KM 35 Jalan K.Trg-Kg Raja
KM 6-KM 10 Jalan K.Trg – Kg Raja
BESUT
KM 6-KM 10 Jalan Kg Raja-Alor Lintang
KM 1-KM 10 Jalan Jerteh-Kg Raja
KM 1-KM 36 Jalan Jerteh-Keruak
KM 1-KM 28 Jalan Jerteh-Bukit Puteri
MARANG
KM 18-KM 60 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 15-KM 28 Jalan K.Trg-Kuala Berang
DUNGUN
KM 61-KM 69 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 74-KM 89 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 91-KM 102 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 58-KM 75 Jalan Jerangau-Jabor
KM 77-KM 89 Jalan Jerangau-Jabor
KM 95-KM 108 Jalan Jerangau-Jabor
KEMAMAN
KM 98-KM 115 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 120-KM 138 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 140-KM 141 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 149-KM 158 Jalan K.Trg-Kuantan
KM 122-KM 148 Jalan Jerangau-Jabor
KM 155-KM 179 Jalan Jerangau-Jabor
KM 14-KM-KM 16 Jalan Chukai-Air Puteh
SETIU
KM 46-KM 49 Jalan K.Trg-Kota Bharu
KM 51-KM 53 Jalan K.Trg-Kota Bharu
KM 65-KM 68 Jalan K.Trg-Kota Bharu
KM 82-KM 84 Jalan K.Trg-Kota Bharu
KM 41-KM 44 Jalan K.Trg-Kg Raja
KM 65-KM 68 Jalan K.Trg-Kg Raja
KM 73-KM 75 Jalan K.Trg-Kg Raja
KM 32-KM 35 Jalan Sg Tong-Kuala Berang
PAHANG
KUANTAN
KM 30-KM 36 Jalan Kuantan-Kemaman
KM 45-KM 47 Jalan Kuantan-Kemaman
MARAN
KM 6 Jalan Temerloh-Jerantut
TEMERLOH
KM 24 Jalan Temerloh-Jerantut
KM 35 Jalan Temerloh-Jerantut
KM 90 Lebuhraya Pantai Timur LPT
KM 96 Lebuhraya Pantai Timur LPT
KM 126 Lebuhraya Pantai Timur LPT
KM 137 Lebuhraya Pantai Timur LPT
KM 120 Jalan K Lumpur-Kuantan
KM 125-KM 126 Jalan K Lumpur-Kuantan
KM 145 Jalan K Lumpur-Kuantan
KM 165 Jalan K Lumpur-Kuantan
KUALA LIPIS
KM 71-KM 77 (Bkt Tujuh)Jalan K Lipis-Gua Musang
RAUB
KM 16 Jalan Lipis-Benta
BENTONG
KM 11 Jalan Raub-Bentong
KM 3 Jalan Bentong-Raub
PEKAN
KM 38 Jalan Segamat-Kuantan
KM 68 Jalan Segamat-Kuantan
PERLIS
KANGAR
Jalan Kangar-Alor Setar
Jalan Kangar-Kodiang
Jalan Raja Syed Alwi
Jalan Kuala Perlis-Changloon
KM 1-KM 5 Jalan Kangar-Padang Besar
Jalan Ulu Pauh
PADANG BESAR
KM 5.2-KM 34 Jalan Kangar/Padang Besar
Jalan Mata Ayer/Beseri
Jalan Bukit Keteri-Padang Besar
Jalan Bukit Kayaman-Ngulang
KEDAH
KOTA SETAR
KM 1-KM 9 Jalan A Setar-Pokok Sena
KM 8 Jalan A Setar-Kangar
KM 1-KM 3 Jalan A Setar-Butterworth (Tandop)
KUALA MUDA
KM 39-KM 69 Jalan A Setar-Butterworth
KM 8 Jalan Gurun-Jeniang
KM 5 Jalan Sg Petani-Kuala Ketil
Batu 5 Jalan Bedong-Tanjung Dawai
KULIM
KM 12 Jalan Kulim-Mahang (Kilang Baru)
KM 32 Jalan Kulim-Baling
KUBANG PASU
KM 19-KM 25 Jalan A Setar-Kangar
KM 16-KM 20 L/raya Utara Selatan
Jalan Changloon-Kodiang
BALING
KM 29.3 Jalan Sg Petani-Baling
Simpang 3 Landak (Jalan Kulim Gerik)
PADANG TERAP
KM 1 Jalan Kuala Nerang-Pokok Sena
LANGKAWI
KM 7 Jalan Bukit Tekoh
PENDANGJalan Tit Hj Idris-Pendang
KM 58-KM 60 L/raya Utara Selatan
BANDAR BAHARU


Sumber http://portal.jpj.gov.my/ & http://ondscene.my/kemalangan/laluan-sakaratul-maut-death-stretch

No comments:

Post a Comment